T-Mobile Polska oraz Komenda Główna Policji zainaugurowali nową kampanię informacyjną dotyczącą systemu Child Alert. Celem inicjatywy jest zwiększenie społecznej solidarności w poszukiwaniach dzieci w sytuacjach zagrożenia. Z danych wynika, że rocznie rejestrowane są dwa tysiące zgłoszeń dotyczących zaginięć małoletnich, co podkreśla aktualność oraz wagę tematu. Kampania przypomina o znaczeniu szybkiej reakcji i zaangażowania obywateli w takie okoliczności.
System Child Alert, działający od 2013 roku, stanowi kluczowe narzędzie w przypadku zaginięcia dziecka. Po raz pierwszy uruchomiono go w 2015 roku, a jego celem jest efektywne rozpowszechnianie informacji o zaginionych dzieciach poprzez media i inne kanały komunikacji. O współpracy z T-Mobile Polska mówi się, że każdy klient tej firmy może w sytuacji kryzysowej odegrać istotną rolę poprzez przekazywanie informacji, które mogą uratować życie dziecka.
Kampania promująca Child Alert obejmuje także spot, który ilustruje ważność współpracy społecznej w takich przypadkach. Warto zaznaczyć, że każdy obywatel może pomóc, biorąc pod uwagę numery alarmowe 995 oraz 112, które są dostępne w sytuacjach zaginięcia. Kampania zwraca uwagę na znaczenie czujności i reakcji społeczeństwa, a także na 100% skuteczność systemu w Polsce, od momentu jego uruchomienia. Zgłoszenia do systemu wysyłane są jedynie w wyjątkowych sytuacjach, co potwierdza ich istotność oraz konieczność reakcji na tego typu alarmy.
Osoby chcące dołączyć do programu powiadomień Child Alert mogą to zrobić wysyłając SMS o treści TAK12 na numer 4388 lub aktywując tę funkcję w aplikacji „Mój T-Mobile”. Dzięki tym działaniom można znacząco przyczynić się do zwiększenia efektywności poszukiwań zaginionych dzieci oraz wspierać działania mające na celu ich bezpieczeństwo.
Źródło: Policja Dębica
Oceń: Kampania informacyjna T-Mobile i Policji wspierająca poszukiwania zaginionych dzieci
Zobacz Także


